Wymagana dokumentacja obowiązująca dla wniosków złożonych od 03.01.2023 roku do 21.04.2024 roku:
- Dokumentacja programowa
- Instrukcja do wniosku o dofinansowanie z załącznikami
Wnioski o dofinansowanie w formie dotacji lub dotacji z prefinansowaniem można składać wyłącznie poprzez: serwis gov.pl pod adresem https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-programu-czyste-powietrze lub system Generator Wniosków o Dofinansowanie (GWD) pod adresem https://gwd.nfosigw.gov.pl/
- wyłącznie w wersji elektronicznej, gdy Wnioskodawca dysponuje podpisem elektronicznym (podpis kwalifikowany lub profil zaufany),
- w przypadku braku podpisu elektronicznego, konieczne jest dostarczenie również wersji papierowej wniosku wraz z załącznikami z wymaganymi podpisami. - Dokumenty do rozliczenia przyznanego dofinansowania
Wymagana dokumentacja obowiązująca dla wniosków złożonych od 15.07.2022 do 02.01.2023 roku
Wniosek o płatność w postaci formularza online dostępny jest pod adresem: https://gwd.nfosigw.gov.pl/
Wymagana dokumentacja obowiązująca dla wniosków złożonych od 25.01.2022 do 14.07.2022 roku
UWAGA! Złożenie dokumentów do rozliczenia możliwe jest dopiero po potwierdzeniu zawarcia umowy i uzyskaniu jej numeru (numer umowy jest przekazywany do Beneficjenta w piśmie WFOŚiGW informującym o zawarciu umowy).
INSTRUKCJA JAK WYPEŁNIĆ I ZŁOŻYĆ WNIOSEK O PŁATNOŚĆ W RAMACH PROGRAMU „CZYSTE POWIETRZE”
Wymagana dokumentacja obowiązująca od 06.07.2021 do 24.01.2022 roku
Wymagana dokumentacja obowiązująca dla wniosków złożonych od 15.07.2022 do 02.01.2023 roku
Wniosek o płatność w postaci formularza online dostępny jest pod adresem: https://gwd.nfosigw.gov.pl/
UWAGA! Złożenie dokumentów do rozliczenia możliwe jest dopiero po potwierdzeniu zawarcia umowy i uzyskaniu jej numeru (numer umowy jest przekazywany do Beneficjenta w piśmie WFOŚiGW informującym o zawarciu umowy).
Wymagana dokumentacja obowiązująca dla wniosków złożonych od 15.07.2022 do 02.01.2023 roku
Wniosek o płatność w postaci formularza online dostępny jest pod adresem: https://gwd.nfosigw.gov.pl/
UWAGA! Złożenie dokumentów do rozliczenia możliwe jest dopiero po potwierdzeniu zawarcia umowy i uzyskaniu jej numeru (numer umowy jest przekazywany do Beneficjenta w piśmie WFOŚiGW informującym o zawarciu umowy).
Wymagana dokumentacja obowiązująca dla wniosków złożonych od 25.01.2022 do 14.07.2022 roku
UWAGA! Złożenie dokumentów do rozliczenia możliwe jest dopiero po potwierdzeniu zawarcia umowy i uzyskaniu jej numeru (numer umowy jest przekazywany do Beneficjenta w piśmie WFOŚiGW informującym o zawarciu umowy).
INSTRUKCJA JAK WYPEŁNIĆ I ZŁOŻYĆ WNIOSEK O PŁATNOŚĆ W RAMACH PROGRAMU „CZYSTE POWIETRZE”
Wymagana dokumentacja obowiązująca dla wniosków złożonych od 01.07.2021 do 24.01.2022 roku
Dokumentacja obowiązująca dla wniosków złożonych w Programie Czyste Powietrze od 15.05.2020 do 30.06.2021 roku
Dokumentacja obowiązująca dla wniosków złożonych przed 15.05.2020 roku
Przywrócony zostaje rodzaj kontroli przedsięwzięć polegający na prowadzeniu kontroli na dokumentach w siedzibie wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej. W związku powyższym, w przypadku takiej kontroli, Beneficjenci Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” będą zobowiązani do uzupełnienia na wezwanie wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej wniosków o płatność końcową o dodatkowe dokumenty potwierdzające wykonanie zakresu rzeczowego przedsięwzięcia. Wojewódzki fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej może wezwać o dostarczenie w szczególności:
- protokołu odbioru prac od wykonawcy (w przypadku realizacji zadania tzw. siłami własnymi taki protokół wypełnia Beneficjent),
- specyfikacji technicznej dla zakupionych urządzeń/materiałów/towarów i/lub karty produktu,
- etykiety efektywności energetycznej (dla urządzeń elektrycznych),
- karty gwarancyjnej urządzeń (przy instalacji pieców gazowych wpis instalatora wraz z pieczęcią świadczące o pierwszym uruchomieniu pieca),
- zdjęć dokumentujących zrealizowanie przedsięwzięcia (zdjęcia muszą być wyraźne, aby czytelne były wszelkie informacje na nich uwiecznione, np. tabliczki znamionowe oraz opatrzone datą wykonania fotografii np.: zamontowane urządzenie, sprzęt, (w przypadku termomodernizacji) wymiary wstawionych okien, drzwi, ocieplonej powierzchni budynku (miarka),
- podpisanego przez Beneficjenta oświadczenia o wykonaniu inwestycji zgodnie z zapisami umowy dofinansowania oraz wymogami Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”,
- innych niezbędnych dokumentów (w zależności od specyfiki przedsięwzięcia) dla potwierdzenia zrealizowania inwestycji.
Po każdej przeprowadzonej w ten sposób kontroli na dokumentach sporządzony zostanie protokół, zgodnie ze wzorem określonym w Programie Priorytetowym „Czyste Powietrze”, który zostanie przekazany do Beneficjenta w celu poinformowania o przeprowadzeniu kontroli. W przypadku zastrzeżeń do zgodności zrealizowanego przedsięwzięcia z warunkami umowy o dofinansowanie lub zgodności ze stanem faktycznym wykazanym w protokole, Beneficjent będzie miał prawo do jednokrotnego złożenia dodatkowych dokumentów i wyjaśnień mających wpływ na ustalenia zawarte w protokole.
Pozytywny wynik przeprowadzonej kontroli na dokumentach będzie stanowił potwierdzenie wykonania czynności kontrolnych i jednocześnie, w przypadku kontroli przed wypłatą środków, będzie obok zatwierdzonego wniosku o płatność warunkiem wypłaty środków na rzecz Beneficjenta.
Dane o wdrażaniu PP Czyste Powietrze na terenie gmin, które zawarły Porozumienia w sprawie realizacji Programu „Czyste Powietrze”
- Stan na dzień 30.09.2022 roku (plik pdf do pobrania)
- Stan na dzień 31.12.2022 roku (plik pdf do pobrania)
- Stan na dzień 31.03.2023 roku (plik pdf do pobrania)
- Stan na dzień 30.06.2023 roku (plik pdf do pobrania)
- Stan na dzień 29.09.2023 roku (plik pdf do pobrania)
- Stan na dzień 31.12.2023 roku (plik pdf do pobrania)
- Stan na dzień 31.03.2024 roku (plik pdf do pobrania)
- Stan na dzień 30.06.2024 roku (plik pdf do pobrania)
- Stan na dzień 30.09.2024 roku (plik pdf do pobrania)
Strona 4 z 6